VR Slide is een project in opdracht van Virtualrealityslides. Zij benaderde ons bij Triple Vertex om samen met hen de technische kant van de Vr slides en Snorkling applicaties vorm te geven.
Het plan voor dit project was een makkelijk toepasbaar Vr systeem creëren om bij lokale glijbanen en water attracties een VR-toepassing te kunnen toevoegen. Vanuit Virtualrealityslides.com werd er gezorgd voor de hardware in de vorm van een Vr Phone holding Bril die Waterdicht is en dus met een simpel telefoon model onderwater gebruikt kan worden.
De uitdaging waarmee zij bij ons kwamen was om in eerste instantie in verschillende thema's realistische Vr ervaring te maken die gecustomized zijn aan specifieke waterglijbaan locaties. Met hierin vooral de technische uitdaging van het uitrenderen van een highly detailed level op een android hardware device. Naast deze limitatie werd veel van het visuele 3d werk vooral aangeleverd in de vorm van Unity asset store packs uit wens van de klant.
Hierdoor is dus helaas wel veel van dit 3d werk niet direct mijn persoonlijke 3d werk, Buiten in ieder thema een aantal assets, het Level design en hier en daar asset aanpassingen was voor mij dit project grotendeels gefocust op het Development aspect.
Als oplossing voor de technische limitaties van de Mobile devices heb ik hier een work around bedacht zodat de hoeveelheid polly's gebruikt, Materials rendered, of zelfs de ffps van de scene eigenlijk niet meer uitmaakt voor de uiteindelijke applicatie. Door het level op te zetten in een High detail scene en vervolgens daarbinnen een 360 opnamen te maken die uiteindelijk in de applicatie zelf afgespeeld word om de speler heen vermeed ik verdere problemen met ongeoptimaliseerde assets en hoge render requirements.
Gedurende het project zijn we bezig geweest met verschillende Thema's voor omgevingen.
Voor de VR slides zijn we begonnen met Het Space thema, later de jungle, en vervolgens de Ice world.
In de Space VR Slide start je in een kleiner schip wat gaat vertrekken vanuit een lanceerkamer. Het moment dat de deuren openen en je naar buiten vliegt vind je jezelf tussen een doorgaande ruimte oorlog.
Twee facties achtervolgen en beschieten elkaar Terwel je tussen de chaos iedere keer net kunt ontkomen.
Vervolgens komt er een groter schip waarin je binnen land en dit is waar de glijbaan eindigt en de speler de bril af zet.
In de Jungle Vr-Slide Start de speler hoog in de heuvels van een dicht begroeide jungle. Via een oud mijn pad slide hij of zij door de jungle heen langs vele dieren, prachtige planten en mysterieuze ruïnes!
In de Ice world vr slide start de speler hoog in de bergen van een bijna compleet bevroren gebied, een boze draak terroriseerde de mensen en dieren die hier leven. De speler slide van de berg af met deze boze draak achter hem aan. Door uiteindelijk een weg in een diepe bevroren grot te vinden kan de speler aan de draak ontkomen!
Niet lang hierna kwamen de mensen van Virtualrealityslides weer opnieuw bij ons terug voor een vrijwel identieke soort opdracht. Naast de applicatie toepassing voor de waterglijbanen hadden ze nu ook een service om een "Snorkel Avontuur" aan te bieden, en hiervoor kwam de vraag of we hier een aantal thema's voor kunnen ontwikkelen. Na eerst een met een eigen level het idee getest te hebben gehad gingen ze met dit concept door en gingen we dit weer voor hen ontwikkelen. De twee levels die ik voor hen ontwikkeld heb zijn de Space Aliens, en Shark Attack.
Het enige echt Groote verschil tussen de VR slides opdrachten en deze is dat voor het snorkelen een level een stuk groter moet zijn om de langere tijds periode te vullen. dit gaf echter ook een aantal mogelijkheden om meer van mijn eigen 3d werk weer toe te kunnen voegen. Zo heb ik de mogelijkheid gehad om voor de Space Aliens een aantal van de Creatures zelf te mogen designen, Moddelen en Animeren.