Mike's Art and Development.
 

Mind Mansion - Vliegangst.

Mind mansion vliegangst is een simulatie gefocust vliegangst en het behandelen daarvan.
De speler word uitgedaagd om zijn of haar angst voor vliegen aan te gaan gedurende een gesimuleerde vlucht. Tijdens deze vlucht heeft een behandelaar de mogelijkheid om verschillende scenario's te simuleren, denk hierbij aan bijvoorbeeld turbulentie of het maken van een bocht.

De Applicatie.


De Vliegangst applicatie is in eerste instantie ontstaan nadat we met Mind Mansion wat aandacht hadden gewekt vanuit Transavia.
In een samenwerking met hen en zoals V\voorheen met GGZ Eindhoven zijn we een vliegtuig simulatie gaan ontwikkelen voor het helpen en behandelen van vliegangst.
Hier ben ik vanaf begin tot eind de verantwoordelijke geweest van beide art en development.

De eerste iteratie van de vliegangst applicatie was dus gemaakt in samenwerking met Transavia. Van hen kregen we vooral veel audio en visueel materiaal om mijn 3d modellen en onze simulatie op te baseren. De eerste functionele versies zijn we dan ook samen met hen op Eindhoven Airport vlak voor de Gates gaan uittesten met verschillende reizigers.



Vliegtuig Generation.

Na de eerste paar iteraties en testen hebben we een grote redesign van het project opgezet wat uiteindelijk ook gekoppeld zou gaan worden aan ons online dashboard. Een van de onderdelen waar we op zouden uitbreiden was customizability en optimisation voor de toepasbaarheid op lower end devices.
De assets van het vliegtuig waren al opgezet in een customizable lay-out, maar nu gingen we er ook via programmatuur voor zorgen dat het toevoegen van verschillende variaties van vliegtuigen een simpel proces zou worden.







Het online Dashboard.

Nadat de Simulatie zelf gebouwd en getest is zijn we door gaan ontwikkelen aan het 2e belangrijke aspect van de Mind Mansion Applicaties, Het Online Dashboard.


Iedere simulatie word via een behandelaar bestuurd, dit werd gedaan via een tablet waarop ons online platform communiceerde met de aplicatie in de VR brill.
Voor mij persoonlijk was dit ook de eerste keer werken met het online doorsturen en ontvangen van data met unity.