Mike's Art and Development.
 

Mind Mansion Rijangst.

Mind Mansion Rijangst is en simulatie gefocust op Rijangst en het behandelen daarvan.
De Speler word uitgedaagd om zijn of haar angst voor rijden aan te gaan in een gesimuleerde eindeloze stad.
De behandelaar kan door middel van verschillende opties aanpassingen maken in de simulatie. Denk hierbij aan het toevoegen van bochten of kruisingen, of mogelijke scenario's zoals een ambulance met zwaailicht die je erdoor moet laten.

De applicatie

de Rijangst applicatie van Mind Mansion was een van de latere projecten gedurende mijn tijd bij Mind Mansion. Vanuit onze samenwerking met de GGz Eindhoven en met interesse vanuit andere geestelijke gezondheids instanties zijn wij aan de gang gegaan met dit project.

De speler heeft toegang tot het besturen van een virtuele auto in een eindeloze omgeving. Ondertussen heeft een behandelaar controle over deze omgeving om tijdens een behandeling van rijangst te oefenen met exposure en dieper te achterhalen welke bepaalde triggers aanslaan voor een speler.


Level Generation

 

Gedurende dit project was ik zelf voor het maken van de 3d art minder verantwoordelijk. Natuurlijk als mede founder was ik betrokken bij het gehele design proces en had vooral leiding over het uitwerken en programmeren van de endless level generation.
Het Level moest in principe eindeloos door kunnen gaan zodat de speler samen met de behandelaar geheel controle hebben over hoelang de sessie duurt en hoeveel exposure de speler ervaart. Hiervoor zijn we dus te werk gegaan met een simpel tile systeem met rechte wegen, bochten, kruisingen en T-splitsingen.

 


Naast simpel een eindeloze stad wouden we ervoor zorgen dat de behandelaar ook de mogelijkheid had om de speler door verschillende soorten omgevingen te rijden.
Zo hebben we dus de verschillende zones,
- Stad
- Dorp
- Platteland
- Snelweg



Voor de behandelaar waren er twee opties,
of het level spawned eindeloos rechte wegen vooruit tot het moment dat de behandelaar aangeeft dat er een bocht, kruising of splitsing moet komen.
Of een GameManager handelt het hele random bochten en kruisingen inspawnen op een natuurlijke manier zodat de behandelaar op andere punten kan focussen.


Het Online Dashboard

Nadat de Simulatie zelf gebouwd en getest is zijn we door gaan ontwikkelen aan het 2e belangrijke aspect van de Mind Mansion Applicaties, Het Online Dashboard.


Iedere simulatie word via een behandelaar bestuurd, dit werd gedaan via een tablet waarop ons online platform communiceerde met de applicatie in de VR brill.
Voor mij persoonlijk was dit ook de eerste keer werken met het online doorsturen en ontvangen van data met unity.
In het voorbeeld hierlangs zie je de besturing van de Vliegangst Simulatie, maar dit voorbeeld was hetzelfde in geval van deze applicatie.