Mike's Art and Development.
 

Mind Mansion - Claustrofobie

Mind Mansion Claustrofobie is een van de eerst ontwikkelde simulaties
voor het behandelen van angsten en fobieën gemaakt tijdens mijn tijd bij Mind Mansion.
Deze Simulatie is gefocust op claustrofobie en het behandelen daarvan, de speler word uitgedaagd om de angst voor bekrapte ruimtes aan te gaan onder begeleiding van een behandelaar die controle heeft over verschillende opties en scenario's in de simulatie.


De Applicatie


De Mind Mansion Claustrofobie applicatie is door vele verschillende iteraties gegaan gedurende het development proces in samenwerking met GGZ Eindhoven.
Ik zelf ben in eerste instantie vooral met de 3d art bezig geweest voor deze simulatie.
Later na heb ik na een grote redesign ook de heropbouw van de programmatuur op mij genomen.
De omgeving was een kantoor gebouw dat bestaat uit verschillende verdiepingen die bereikbaar zijn via een lift.

De Speler word gedurende de simulatie begeleid door een behandelaar die controle heeft over verschillende aspecten van de lift omgeving.

De exacte keuzens zijn:
- Lift groote
- Raam of geen Raam in de lift
- Hoeveelheid andere mensen in de lift
- Stop en Start de lift opnieuwd


Het doel van de speler is om zoveel mogelijk pakketjes van de begane grond naar de juiste verdieping te brengen.
Bij de Balie drukt de speler op de bel en er komt een pakketje op het bureau terecht.
De speler pakt dit pakketje en ergens daarop vind hij/zij een label met de verdieping naar waar het pakketje naartoe moet.
De speler brengt vervolgens met de lift dit pakketje naar de juiste verdieping en levert deze bij die balie daar in.
Gedurende dit proces kan de behandelaar dus aangeven bijvoorbeeld hoeveel andere mensen er in de lift al staan wanneer deze open gaat. Of hoeveel van deze mensen bij de eerst volgende lift stop eruit stappen of erbij komen.
Of wanneer de speler terug komt bij een lift het dit keer een iets kleinere is met een raam dat naar buiten kijkt.
Zo kan een behandelaar op verschillende manieren de exacte triggers van een cliënt zijn angst achterhalen om daar de behandeling verder op te focussen.



Het online Dashboard

Nadat de Simulatie zelf gebouwd en getest is zijn we door gaan ontwikkelen aan het 2e belangrijke aspect van de Mind Mansion Applicaties, Het Online Dashboard.



Iedere simulatie word via een behandelaar bestuurd, dit werd gedaan via een tablet waarop ons online platform communiceerde met de applicatie in de VR brill.
Voor mij persoonlijk was dit ook de eerste keer werken met het online doorsturen en ontvangen van data met unity.
In het voorbeeld hierlangs zie je de besturing van de Vliegangst Simulatie, maar dit voorbeeld was hetzelfde in geval van deze applicatie.